Select Page

Am dovedit
că se poate!

Am dovedit
că se poate!

Cu viteză înainte – Drumul de mare viteză pe axa Nord-Sud a județului Constanța

Cred că nu mai are rost să explic cât contează turismul pentru Constanța și cât de important este să ne îngrijim de vizitatorii noștri și până la urmă chiar și de confortul nostru. Anual, peste 1 milion de turiști ne calcă pragul județului, ceea ce ne situează, fără urmă de îndoială, în topul pe țară. Dar acest număr poate crește considerabil dacă avem în vedere dezvoltarea infrastructurii rutiere printr-un drum de mare viteză care să facă legătura dintre județele din nordul regiunii și județul Constanța, dar și cu punctele de interes strategic precum Portul Constanța și Punctul de Trecere al Frontierei Vama Veche. În urma studiilor pe care le-am efectuat cu echipa mea și cu specialiști din domeniu, acesta va avea următoarele carcateristici:

✓ Traseu: viitorul Pod de la Brăila – Smârdan - 2 Cantoane – Mihai Viteazu – Tariaverde – Lumina – Ovidiu – Constanța Eforie – Mangalia;
✓ Va beneficia de descărcări rutiere pentru toate localitățile din zonele de trecere;
✓ Va avea 2 benzi pe sens, cu o lățime totală de 7 m/sens;
✓ Va dispune de o fundație de 75 cm din piatră și balast, iar la exterior vor fi dispuse 3 straturi de asfalt cu o grosime de 20 cm.
✓ Va costa: 1,8 milioane de euro/km, fără costurile reprezentate de descărcări și exproprieri.


Asigurarea bugetului pentru acest proiect de mare importanță pentru întreaga țară, nu numai pentru județul nostru, se va face cu ajutorul statului român, al Uniunii Europene și al instituțiilor financiare internaționale.
Cred că nu mai are rost să explic cât contează turismul pentru Constanța și cât de important este să ne îngrijim de vizitatorii noștri și până la urmă chiar și de confortul nostru. Anual, peste 1 milion de turiști ne calcă pragul județului, ceea ce ne situează, fără urmă de îndoială, în topul pe țară. Dar acest număr poate crește considerabil dacă avem în vedere dezvoltarea infrastructurii rutiere printr-un drum de mare viteză care să facă legătura dintre județele din nordul regiunii și județul Constanța, dar și cu punctele de interes strategic precum Portul Constanța și Punctul de Trecere al Frontierei Vama Veche. În urma studiilor pe care le-am efectuat cu echipa mea și cu specialiști din domeniu, acesta va avea următoarele carcateristici:

✓ Traseu: viitorul Pod de la Brăila – Smârdan - 2 Cantoane – Mihai Viteazu – Tariaverde – Lumina – Ovidiu – Constanța Eforie – Mangalia;
✓ Va beneficia de descărcări rutiere pentru toate localitățile din zonele de trecere;
✓ Va avea 2 benzi pe sens, cu o lățime totală de 7 m/sens;
✓ Va dispune de o fundație de 75 cm din piatră și balast, iar la exterior vor fi dispuse 3 straturi de asfalt cu o grosime de 20 cm.
✓ Va costa: 1,8 milioane de euro/km, fără costurile reprezentate de descărcări și exproprieri.


Asigurarea bugetului pentru acest proiect de mare importanță pentru întreaga țară, nu numai pentru județul nostru, se va face cu ajutorul statului român, al Uniunii Europene și al instituțiilor financiare internaționale.